عجایب زیستی

در ادامه مطلب با عجیب ترین پدیده های زیستی روبه رو شوید !!

تصویر لبخند بچه قورباغه در مقابل دوربین میکروسکوپ! 

 

یک زیست شناس انگلیسی در آزمایشگاه خانگی خود با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونی از بچه قورباغه ای که در مقابل دوربین لبخند می زد عکس گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، "دیوید اسپیرز" در آزمایشگاه خانگی خود در "سامرست" با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونی پرقدرت از یک بچه قورباغه عکس گرفت. نکته جالب اینجاست که این بچه قورباغه 14 روزه در مقابل دوربین این میکروسکوپ لبخند زده است!

بچه قورباغه ها به طور طبیعی در آبگیرهای کوچک زندگی می کنند و شبیه به لکه های سیاه رنگ کوچکتر از یک بند انگشت دیده می شوند.

دیوید اسپیرز 65 ساله، زیست شناس بازنشسته این قورباغه را از باغ خانه خود پیدا کرد و با استفاده از میکروسکوپ الکترونی 90 هزار پوندی از آن عکس گرفت.

براساس گزارش دیلی میل، بچه قورباغه ای که در این عکس لبخند زده است با چشم غیر مسلح یک سانتیمتر دیده می شود.

لبخند لطفاً! 

این بچه قورباغه با چشم غیرمسلح به این شکل دیده می شود 

زیست شناس انگلیسی در کنار میکروسکوپ الکترونی که این عکس را گرفته است 


 


کشف دوباره دوزیست گمشده پس از 87 سال/ تصاویر وزغ رنگین کمان
زیست شناسان توانستند دو زیستی با عنوان "وزغ رنگین کمان" را که از سال 1924 گمشده بود پس از 87 سال دوباره پیدا کرده و برای اولین بار از آن عکسبرداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از ماهها کاوش در اعماق جنگلهای بورنئو، زیست شناسان سازمان بین المللی حفاظت از طبیعت توانستند اولین تصاویر را از دو زیستی که به مدت 87 سال دیده نشده بود تهیه کنند.

"وزغ رنگین کمان بورنئایی" با نام علمی Ansonia latidisca آخرین بار در سال 1924 دیده شد و از آن زمان در لیست 10 قورباغه گمشده تحت تعقیب دنیا وارد شد.

در این خصوص "رابین مور" از سازمان بین المللی حفاظت از طبیعت توضیح داد: "وقتی من ایمیلی با موضوع Ansonia latidisca پیدا شد را در صندوق دریافتی های ایمیلم دیدم به سختی می توانستم به چشمهایم اعتماد کنم. این گونه در ذهن من یک توهم سیاه و سفید از یک جاندار رنگی بود."

این محققان توانستند سه نمونه از این وزغ گمشده را شامل یک نمونه بزرگسال ماده، یک بزرگسال نر و یک نمونه جوان را بر روی سه درخت مختلف در بورنئو پیدا کنند.

اندازه متوسط این وزغهای سمی بین 30 میلیمتر (نمونه جوان) تا 51 میلیمتر (بزرگسال ماده) است. هر سه نمونه دارای پوستی درخشان و رنگی هستند.

براساس گزارش کریستین ساینس مانتیور، این کشف در برنامه "جستجوی جهانی برای دوزیستان گمشده" حاصل همکاری اتحادیه بین المللی حفظ محیط زیست و سازمان بین المللی حفاظت طبیعت و با حمایت سازمان جهانی حفاظت از حیات وحش انجام شد.

در این برنامه 126 محقق با کاوش در 21 کشور در 5 قاره بین آگوست و دسامبر 2010 شرکت کردند.



تصاویر یک نمونه بسیار نادر جوجه تیغی زال/ جوجه تیغی نجات یافت
گروهی از داوطلبان یک مرکز حیات وحش در ایتالیا یک نمونه بسیار نادر جوجه تیغی زال را که در میان حصارها گیر افتاده بود پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این حیوان در میان حصارهای یک ملک خصوصی در شهر مودنا در ایتالیا گیر افتاده بود. مالک پس از مشاهده این صحنه، به داوطلبان مرکز حیات وحش مودنا خبر داد و آنها این جانور را از میان حصارها نجات دادند.

اکنون این جوجه تیغی زال که یک نمونه بسیار نادر است و تاکنون مشابه آن در این منطقه مشاهده نشده بود مهمان این مرکز داوطلبانه حمایت از حیات وحش است.

براساس گزارش لارپولیکا، رنگ سفید این جوجه تیغی موجب شده است که وی اسلحه های دفاعی خود را برای استتار از شکارچیان از دست بدهد و در طبیعت بسیار نفوذپذیر شود. به همین دلیل احتمال دارد که این پستاندار کوچک در این مرکز نگهداری شود.


کشف گونه های جدید در گینه نو
زیست شناسان سازمان بین المللی حفاظت از محیط زیست مجموعه ای جدید از تصاویر گونه های تازه کشف شده در گینه نو را منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان بین المللی حفاظت از محیط زیست در مدت 10 سال بین 1998 تا 2008 در مجموع، هزار و 60 گونه جدید را در جزیره گینه نو کشف کرد.

این گونه های جدید شامل 218 گیاه، 580 بی مهره، 71 ماهی، 134 دو زیست، 43 خزنده، 2 پرنده و 12 پستانداران می شوند.

اکنون این سازمان گزیده ای جدید از تصاویر بعضی از این گونه های تازه کشف شده را منتشر کرده است که در میان آنها می توان دلفینهای با سر چرخنده، گونه های مختلف قورباغه، کوسه رودخانه و مارمولکهای بسیار شگفت انگیزی را مشاهده کرد.

در این خصوص "نیل استرانچ"، زیست شناس برنامه ملانزی غربی سازمان بین المللی حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: "این گزارش نشان می دهد که جنگلها و رودخانه های گینه نو دارای یکی از غنی ترین تنوع های زیستی در دنیا هستند اما به یاد آوریم که دخالت انسان می تواند حتی این مکانهای بسیار غنی را هم ویران کند."

گینه نو، بزرگترین جزیره گرمسیری زمین است که در میان دو کشور "گینه نو پاپوا" (بخش شرقی) و اندونزی (بخش غربی) تقسیم می شود.

براساس گزارش نشنال جغرافی، این جزیره پس از آمازون و کنگو سومین مکان در دنیا از نظر وسعت جنگلهای گرمسیری است. گینه نو بیش از 8 درصد از تمام گونه های زنده را در خود جای داده است.

Litoria dux
 
این قورباغه بزرگ سبز در بخش شمالی شبه جزیره "هاون" کشف شد. رنگ سبز درخشان و دور چشم قرمز از ویژگیهای این دو زیست است.
 
 
Orcaella heinsohni
 
این دلفین در سال 2005 در آبهای جنوبی گینه جنوبی کشف شد. در ابتدا تصور می شد که یک گونه شناخته شده باشد، اما اکنون به عنوان اولین گونه دلفینی که در 30 سال اخیر کشف شده مورد ملاحظه قرار گرفته است. این دلفین قادر است سر خود را به طور کامل بچرخاند. در تصویر اول، چشمها در دو طرف سر هستند درحالی که در تصویر دوم چشمها در دو جهت بالا و پایین قرار گرفته اند.
 
 
 
Chilatherina Alleni
 
این گونه یکی از زیباترین ماهیان دنیا و یک ماهی رنگین کمانی است. 7 گونه ماهی در گینه نو کشف شد.
 
 
Varanus macraei
 
سه مارمولک جدید در جزایر کوچک بخش اندونزی گینه نو کشف شد که این یکی از شگفت انگیزترین آنها است. این مارمولک که به رنگ آبی است در جزیره "باتانتا" زندگی می کند. طول این مارمولک تماشایی می تواند به یک متر برسد.
 
 
 
Paryphantopsis misimensis
 
این حلزون رنگی جدید در مجمع الجزایر "لوئیزیاد" کشف شد. این جانور یکی از9 گونه جدید حلزون و یکی از 580 بی مهره کشف شده در گینه نو است.
 
 
pilocuscus wilsoni
 
چشمهای آبی این جانور کیسه دار ساکن گینه نو پاپوا شگفتی زیست شناسان را برانگیخت. ارزیابیها نشان می دهد که در گینه نو 38 گونه کیسه دار وجود دارند.
 
 
Glyphis garricki
 
این کوسه رودخانه در "پورت رومیلی" در گینه نو پاپوا کشف شد. کوسه های رودخانه در بعضی از بزرگترین رودخانه های آسیا و اقیانوسیه ساکن هستند. Glyphis garricki ششمین گونه کوسه رودخانه تاکنون طبقه بندی شده است. این کوسه ها بسیار کمیاب و در معرض خطر نابودی هستند.
 


گربه ای که از جنون سرقت رنج می برد!/ تصاویر گربه سارق و جزئیات سرقت
گربه ای خانگی ساکن کالیفرنیا که از بیماری جنون سرقت رنج می برد تاکنون در حدود 600 قطعه اجناس همسایگان را به سرقت برده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نظر می رسد که بیماری "جنون سرقت" (kleptomania) یا علاقه به دزدی بدون دلیل تنها در بین انسانها شایع نیست بلکه حیوانات نیز می توانند به این بیماری مبتلا شوند.

در این راستا، روزنامه "سانفرانسیسکو کرونیکال" گزارشی را به گربه ای به نام "داستی"، 5 ساله، ساکن سن ماتیو در کالیفرنیا اختصاص داده است که از این مشکل رنج می برد.

این گربه تاکنون حداقل یکبار به تمام خانه های اطراف سر زده و با اشتیاق اشیای مختلفی به ویژه کفش، حوله، دستکش و عروسکهای پشمی را سرقت کرده است.

صاحبان داستی همراه با این گربه در خانه ای که بی شباهت به موزه اشیای مسروقه نیست زندگی می کنند. این "مجرم پشمالو" تاکنون در حدود 600 شیء را به سرقت برده است.

برنامه تلویزیونی "باید گربه ها را دوست داشت" به مدت یک هفته با یک دوربین مادون قرمز رفتار این گربه را رصد کرد و نشان داد که وی چگونه مخفیانه وارد خانه همسایه ها می شود و عروسکها و سایر اشیاء را در میان دندانهای خود گرفته و راه خانه را در پیش می گیرد.

کارشناسان می گویند که غریزه شکارچی بودن "داستی" از مسیر اصلی خود منحرف شده است. همسایگان به مدت سالها از اینکه وسایلشان به سرقت می رفت متحیر بودند و از این می ترسیدند که مورد هجوم سارقان واقعی قرار گرفته اند.

این سارق تنها در مدت یک شب 11 بار به خانه های همسایگان دستبرد زد. همسایگان پس از اینکه متوجه شدند سرقتهای شبانه کار چه کسی است تصمیم گرفتند این سارق را به پلیس تحویل ندهند.

 شرور- داستی، گربه سارق ساکن سان ماتیو در کالیفرنیا که علاقه به سرقت حوله، دستکش، کفش و عروسکهای پشمی دارد
 
 
انبار اجناس مسروقه- داستی در میان اسباب بازیها و سایر اجناسی که از همسایگان به سرقت برده است
 

مکان مورد علاقه- یکی از مکانهای مورد علاقه داستی نشستن داخل سینک دستشویی است
 

داستی بیش از 600 قطعه از اجناس مختلف را سرقت کرده و حتی تنها در یک شب 11 بار به همسایگان دستبرد زده است
 
 
 کلکسیون- جیم کلمن و همسرش "جین چو" صاحبان داستی در میان اشیایی که این گربه در طول سالها به خانه آورده است
 

 سارق منازل- داستی علاقه ویژه ای به اسباب بازیها و عروسکهای پشمی دارد. در این عکس که با دوربین مادون قرمز گرفته شده مشغول سرقت یک عروسک دایناسور است
 

دستکش- گربه سارق در حال ربودن دستکش باغبانی همسایه
 

سارق- همسایگانی که قربانی این سرقتهای زنجیره ای شده اند قصد ندارد این مورد را به پلیس گزارش بدهند


کشف پنج گونه دوزیست در کنگو/ تصاویری از قورباغه های ناپیدا و شفاف!
زیست شناسان سازمان بین المللی حفاظت از طبیعت موفق شدند پنج گونه دوزیست آفریقایی که تاکنون تصور می شد منقرض شده اند را بار دیگر در کنگو شناسایی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم اعزامی از اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت با کاوش در جنگلهای جمهوری دمکراتیک کنگو موفق شدند پنج گونه قورباغه که تاکنون اعتقاد بر این بود که منقرض شده اند را شناسایی کنند.

این خبر خوش در گزارش "الی گرین بائوم" منتشر شده است. کمیسیون نشنال جغرافی بودجه این پروژه تامین کرده است.

وضعیت این پنج گونه که اولین بار بین سالهای 1950 تا 1952 شناسایی شده بودند تا زمانی که در دوره کاوش بین سالهای 2009 تا 2011 دوباره کشف شدند به صورت یک راز باقی مانده بود.

"الی گرین بائوم" سرپرست این تیم کاوش و زیست شناس دانشگاه تکزاس در "ال پازو" در این خصوص توضیح داد: "همانند بیشتر گونه های دوزیستان ناپدید شده، این نمونه ها نیز از دهها سال قبل دیده نشده بودند و به همین دلیل هیچ چیز از وضعیت آنها نمی دانستیم."

وی افزود: "کشفیات تیم ما تائید می کنند که هنوز اکتشافات کمی در این جنگلها انجام شده است. درحالی که این منطقه از نظر تنوع زیستی به اندازه کافی بزرگ است."

جنگلهای این منطقه از مدتها قبل کاوش نشده بودند. در حقیقت از 1960 درگیریهای محلی متعدد این منطقه موجب شدند که دانشمندان از این جنگلها دور بمانند. در طول این سالها جاده های خطرناک، مراکز کمکهای بهداشت اولیه و کاشت مینهای ضد انسان، موانع بزرگی را بر سر راه تحقیق این فضای طبیعت ایجاد کردند.

در این کاوش جدید، تیم "گرین بائم" بیش از 160 کیلومتر را از میان کوهها پیمودند و این زیست شناس در طول این اکتشاف به تب استخوان شکن مبتلا شد.

قورباغه شفاف
 
شکم پر از تخم این قورباغه باردار از پشت پوست شفاف آن کاملا هویدا است. این قورباغه شفاف، یکی از پنج گونه دوزیستی ناپدید شده است که در این کاوش اخیر در کنگو دوباره کشف شده اند.

قورباغه شفاف اولین بار در 1950 کشف شد و اکنون این نمونه ماده از گونه Hyperolius leucotaeniu به تازگی در رودخانه "الیلا" در جنوب شرقی این کشور آفریقایی دوباره مشاهده شد.
 
 
دوزیست ارتفاعات
 
این گونه که Chrysobatrachus cupreonitens نام دارد در ارتفاعات جلگه آبگیر "ایتومباو" در جنوب شرقی کنگو پیدا شد.
 
به گفته این تیم تحقیقاتی، تقریبا یک سوم از گونه های دوزیستان در دنیا منقرض شده اند و یا به زودی منقرض می شوند و به همین دلیل، کشف دوباره این پنج گونه، یک بارقه امید است.
 
"الی گرین بائوم" اظهار داشت: "دوزیستان همان عملی را انجام می دهند که قناریها در معادن زغال سنگ می کنند و به عنوان یک سیستم هشدار شناخته می شوند. به طوری که اگر منقرض شوند بدان معنی است که ما نیز در آینده منقرض خواهیم شد و باید بگویم که در حال حاضر وضعیت این جانوران چندان خوب نیست."
 
 
قورباغه به اندازه ناخن
 
دانشمندان این قورباغه را که بزرگتر از یک ناخن نیست و با نام علمی Arthroleptis pyrrhoscelis  شناخته می شود در ارتفاع حدود 2 هزار متری در جلگه "ایتومباو" کشف کردند.
 
 
نجات یافته در جنگل
 
این تیم قورباغه گونه Hyperolius chrysogaster را در تنها زیستگاه شناخته شده اش یعنی در جنگلهای نسبتاً امن پارک ملی "کاهوزی- بیگا" در بخش شرقی کنگو کشف کردند.
 
 
قورباغه ای با پاهای گوشتی
 
در زمانی که بسیاری از گونه های قورباغه های آفریقایی منقرض شده اند کشف دوباره Phrynobatrachus asper یک خبر واقعاً خوب است.
 
پاهای این قورباغه بسیار گوشتی هستند. این قورباغه در سال 2009 و زمانی کشف شد که ساکنان دهکده ای در جلگه "ایتومباو" سعی داشتند که یک نمونه کشته شده این دوزیست را به عنوان غذا به دانشمندان بفروشند. به همین علت این تیم برای کشف یک نمونه زنده این منطقه را گشتند و سرانجام آن را در یکی از مسیرهای آب این جلگه پیدا کردند.
 


هشت گونه ماهی تازه کشف شده در اندونزی/ تصاویر موفقیت زیست شناسان
زیست شناسان سازمان حفاظت بین الملل محیط زیست موفق شدند 8 گونه جدید از ماهیان را در بالی اندونزی کشف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان حفاظت بین الملل در قالب برنامه ای با عنوان "برنامه ارزیابی سریع" در مدت دو هفته کاوش در سدهای مرجانی بالی در اندونزی موفق شدند 8 گونه جدید ماهی و یک گونه جدید مرجان را کشف کنند.

این گونه های جدید شامل دو گونه ماهی کاردینال، دو گونه ماهی پشت خالدار، یک گونه مارماهی، یک گونه سوف ماسه ای، یک گونه ماهی بلنی دندان دار، یک گونه جدید ماهی گوبی و یک گونه ناشناخته مرجان حبابی با عنوان Euphyllia هستند.

براساس گزارش لایو ساینس، این دانشمندان نیاز دارند پیش از ثبت این گونه ها جدید بودن آنها را با مقایسه گونه های شناخته شده تائید کنند.

این زیست شناسان در این خصوص توضیح دادند: "این کشف، یک نشانه موفقیت در ترمیم و محافظت از سد مرجانی است که در دهه 90 تقریبا نابود شده بود.

در صورت تائید، این گونه ها به لیست 953 گونه ماهی و 397 گونه مرجانی که تاکنون در 25 منطقه محافظت شده سرشماری شده اند اضافه خواهند شد.

Heteroconger یک گونه جدید مارماهی
 

Pseudochromis یک گونه جدید ماهی پشت خالدار
 

Parapercis یک گونه جدید سوف ماسه ای
 

 Meiacanthus یک گونه جدید بلنی دندان دار
 

 یک Manonichthys جوان- گونه ای جدیدی از ماهی پشت خالدار
 

 یک نمونه بزرگسال گونه Manonichthys
 

 Grallenia یک گونه جدید از ماهی گوبی
 

 Apogon یک گونه جدید ماهی کاردینال
 

 Euphyllia یک گونه جدید مرجان حبابی

تصاویر دیدنی عکاسی میکروسکوپی از سلولهای ماقبل تاریخ
محقق اقیانوس شناسی به نام "پائول هارگریوز" تصاویری را به ثبت رسانده که به سلولهای کهنسالی تعلق دارد که پیش از دایناسورها بر روی زمین زندگی می کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این تصاویر شگفت انگیز با استفاده از میکروسکوپ الکترونی قدرتمندی به ثبت رسیده اند و برای زیباتر شدن پس از عکس برداری رنگ آمیزی شده اند. این سلولها از دسته آغازیانی هستند که طول آنها تنها 0.051 میلیمتر بوده و گمان می رود پیش از حیات دایناسورها در زمین زندگی می کرده اند.

پیش از ثبت تصویر سه بعدی از این سلولها، برای نوردهی به آنها از خرد پرتوی از الکترونها استفاده شده است و سپس تصاویر با استفاده از نرم افزارهای متعدد رنگ آمیزی دیجیتالی، رنگ شده اند. کامل شدن هر یک از عکسها از سه تا چهار ساعت الی 20 ساعت زمان صرف کرده است:

هر یک از این سلولها میلیونها بار بزرگنمایی شده اند

برای طبیعی تر شدن سلولها، هر تصویر به صورت دیجیتالی رنگ آمیزی شده است

سلولی لب مانند که متناسب با شکل ظاهری اش به رنگ صورتی و قرمز رنگ آمیزی شده است

بسیاری از این ذرات کوچکتر از 0.051 میلیمتر بوده و به پیش از دوران دایناسورها تعلق دارند

پرتوهای الکترونی این ذرات را نورپردازی کرده اند

پس از نورپردازی از هر سلول عکسی سه بعدی و میکروسکوپی به ثبت می رسید

گروهی هفت تایی و رنگارنگ از سلولهای ما قبل تاریخی


تصاویر ضرب و شتم شیر گرسنه توسط گورخر / نبرد دوستان در ماداگاسکار!
یک شیر گرسنه آفریقایی در تانزانیا که به فکر تهیه ناهار از گوشت گورخر بود مورد ضرب و شتم گورخر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، انیمیشین زیبای "ماداگاسکار" را به خاطر می آورید که در آن یک شیر و گورخر ساکن یک باغ وحش دوستی بسیار عمیقی با هم دارند.

اکنون تصاویری از دنیای واقعی منتشر شده است که خلاف این دوستی را نشان می دهد. این تصاویر را "تام ویتن" در پارک ملی "نگورونگورو" در تانزانیا گرفته است. در این صحنه، یک شیر گرسنه در یک حمله تهاجمی به دست گورخر خوش شانس ضربه فنی می شود.

به گفته این عکاس، سلطان جنگل که گرسنه به نظر می رسید بر روی شکار خود پرید و در مدت بسیار کوتاهی بر روی گورخر باقیماند، اما گورخر که نمی خواست ناهار شیر شود نبرد سختی را آغاز کرد.

به این ترتیب شیر تمام روشهای حمله به گورخر را امتحان کرد. در تلاش برای متوقف کردن شکار، بر روی پشت آن پرید اما سرعت حمله شیر برابر با میزان علاقه گورخر به زندگی بود و به همین علت گورخر به سرعت شیر را به زمین پرت پرت کرد و یک لگد محکم به پهنای صورت شیر زد.

براساس گزارش دیلی میل، پس از اینکه شیر از این ضربه شدید خود را بازیافت درحالی که کاملا خیس و پوشیده از گِل بود از جا بلند شد درحالی که گورخر، شجاع، استوار و تا حدی خوش شانس از محل نبرد گریخت.

پاهای عقبی گورخر ضربه سنگینی به صورت و آرواره شیر می زنند. شیر گیج می شود اما خیلی زود خود را بازمی یابد
 
 
شیر به راحتی گورخر هراسان را به دام می اندازد و قبل از اینکه دندانهای تیز خود را وارد بدن شکار کند بر روی کمر آن می پرد
 
 
شکار، شیرجه و برخورد نزدیک - گورخر از تمام توان خود برای مبارزه با شیر استفاده می کند
 
 
شیر با آرواره بزرگ و گشوده خود آماده است تا پاهای گورخر را گاز بگیرد اما گورخر با یک مدیریت مناسب از چنگ شیر می گریزد
 
 
بهترین دوستان و ... بهترین دشمنان
مبارزه میان شیر و گورخر یادآور صحنه ای از انیمیشن ماداگاسکار محصول 2005 است که در آن الکس (شیر) که پس از سالها زندگی در اسارت وارد حیات وحش می شود بهترین دوست خود یعنی گورخر را شبیه به یک تکه بزرگ استیک می بیند!


تمساح نارنجی هم پیدا شد!
یک زن در حال بازگشت به خانه در منطقه‌ای واقع در فلوریدا موفق شد از تمساحی که به رنگ نارنجی است تصویربرداری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فلوریدا به خاطر داشتن باغهای پرتقال خود شهرت داد. اکنون یک زن آمریکایی موفق شده است در شهر "ونیز" واقع در فلوریدای آمریکا از یک نمونه تمساح تصویربرداری کند که به رنگ پرتقالهای فلوریدایی کاملا نارنجی است.

این زن که "سیلویا مایتن" نام دارد یک زن 74 ساله اهل فلوریدا است که هنگام بازگشت از کار در یک کانال در میان جنگلهای ونیز موفق شد این خزنده را که به نظر می رسد اولین تمساح نارنجی دنیا است کشف کند.

وی با تلفن همراه خود از این حیوان عکس گرفت و آن را برای نوه‌های خود در ایندیانا و بعد به رسانه های محلی فرستاد.

پس از رسانه ای شدن این خبر، برخی از زیست شناسان در اولین اظهار نظرهای خود بیان کردند که این رنگ نارنجی می تواند یک نمونه خاص از یک مورد نیمه زال باشد.

هر چند که به اعتقاد کارشناسان حیات وحش فلوریدا رنگ این تمساح ژنتیکی نیست. گری مورس، از کمیسیون حفاظت از ماهی و حیات وحش فلوریدا در این خصوص توضیح داد که این دانه های رنگی عجیب ماهیت ژنتیکی ندارند اما می توانند ریشه در چند فاکتور محیطی همانند زنگ زدگی داشته باشند.

براساس گزارش کریستین ساینس مونتیور، احتمال دارد که رنگ نارنجی این تمساح یک تدبیر تبلیغاتی برای تیم ورزشی "گیتورها" (برگرفته از نام الیگیتور به معنی تمساح) باشد. نماد عروسکی این تیم ورزشی دانشگاه فلوریدا به شکل یک تمساح است.

در هر مورد این حیوان نیاز به محافظت دارد چرا که قادر نیست خود را در محیط زیست استتار کند. در حقیقت احتمال زیادی وجود دارد که یک شکارچی که به دنبال تولید یک کیف نارنجی از پوست تمساح است این جانور را شکار کند.



کشف خرچنگ توت فرنگی نما!
یک استاد دانشگاه تایوان که درباره آلودگی آب دریاها تحقیق می کند موفق شد گونه ای جدید از خرچنگ را کشف کند که شبیه به توت فرنگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این خرچنگ که کاملا به رنگ صورتی است و خالهایی که به رنگ سفید دارد "خرچنگ توت فرنگی نما" نامگذاری شده است. در حقیقت با یک نگاه سطحی به این گونه سخت پوست به نظر می رسد که یک توت فرنگی است.

این "خرچنگ توت فرنگی نما" را یک زیست شناس دریایی و استاد دانشگاه ملی اقیانوس شناسی تایوان به نام "هو پینگ- هو" کشف کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این محقق توانست دو نمونه از این گونه را در ژوئن گذشته در ساحل پارک ملی کنتینگ پیدا کند اما یکی از دو نمونه پس از مدتی احتمالا به دلیل آلودگی آب تلف شده است.

این دانشمند در حال بررسی تاثیرات آلودگی آب بر روی نمونه دیگر است.



تصاویر گونه‌های جدید جانوران در اکوادور/ قورباغه شیشه‎‌ای با قلب پیدا
گروهی از دانشمندان آمریکایی و اکوادوری موفق شدند در جنگلهای بارانی اکوادور گونه های جدیدی از قورباغه ها، مارها و مارمولکها را کشف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تاکنون 95 درصد از جنگلهای بارانی "سرو پاتا د- پاخاور" در غرب اکوادور شناسایی شده است.

براساس گزارش گاردین، اکنون گروهی از محققان مرکز بین المللی "اکولوژی خزندگان و دوزیستان" موفق شدند در این جنگلها یک گونه جدید مار، 30 گونه قورباغه و مارمولکی بسیار کوچک که می تواند سر یک مداد بنشیند را کشف کنند.  (تصاویر زیر از منابع اینترنتی دریافت شده است)

قورباغه شیشه ای ساکن غرب اکوادورقلب و قفسه سینه این قورباغه را می توان دید 

یک گونه ناشناخته قورباغه از گروه Pristimantis

Lepidoblepharis buschwaldii مارمولک کوچک چشم فلسی

گونه ای مار گروه Sibon که در غرب اکوادور پیدا شده است
چندی پیش گونه ای مشابه در فاصله 600 مایلی در پاناما کشف شده بود

سمندر گونه Bolitoglossa 
این سمندر ریه ندارد و تنفس آن به طور کامل از راه پوست انجام می شود

یک گونه شگفت انگیز از افعی مژه دار Bothriechis schegelli

یک نوع حشره چوب نما از گروه Xylospinodes


منبع : مهرنیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد